Reparatie

Schade aan uw schip is het laatste waar u op zit te wachten. Aanvaringsschade, water- of brandschade, transportschade ongelukken zitten in een klein hoekje. Ad Spek Watersport heeft al sinds 1976 ervaring met deze schades en is ook schadeherstelbedrijf van Nationale Nederlanden. Of het nu gaat om hout, staal of polyester, het jachtserviceteam heeft een ruime ervaring en ieder heeft zijn eigen specialiteit.

Ook heeft het team veel ervaring met polyester en houten wedstrijdschepen. Een wedstrijdzeiler wil geen wedstrijd missen, dus snelle reparatie is belangrijk. Wij verzorgen een snelle reparatie en overleggen met de verzekeringsmaatschappij voor u. Ons motto is maandag zo vroeg mogelijk brengen en voor het weekend weer klaar om te strijden.

Indien gewenst kunnen wij het hele schadetraject voor u verzorgen: de contacten met de verzekeringsmaatschappij en het repareren en afleveren van de boot. Geen rompslomp en zorgen over facturen. Wij maken graag een afspraak om de gewenste reparaties met u af te stemmen. De afspraak kan bij ons op de werf of bij u aan boord (ook op zaterdag zijn wij aanwezig). Heeft u een vraag over een reparatie, schroom niet contact op te nemen. Dan maken we samen met u een plan.

Ad Spek Watersport werkt volgens de Hiswa Algemene Aannemings-, Verkoop- en Leveringsvoorwaarden.

Een goede polyesterreparatie is een vak apart. Even snel wat nieuwe plamuur en gelcoat aanbrengen is vaak niet zo moeilijk. De kunst zit in het sterk maken en de afwerking, waardoor de schade onzichtbaar wordt en de boot zijn waarde behoudt. Het jachtserviceteam van Ad Spek Watersport is gespecialiseerd in het repareren van polyester schepen, van een kleine optimist tot motor-, zeil- en open boten. Want ook met een sloep, wordt er tijdens de zomermaanden wel eens schade gevaren.

Heeft u schade gevaren tijdens een wedstrijd? Ad Spek Watersport streeft er altijd naar om de boot binnen een week te repareren. Breng uw boot maandag zo vroeg mogelijk (in overleg is zondag ook mogelijk) en uw boot is voor het weekend weer klaar om te strijden. Indien de reparatie niet mogelijk is wordt er een noodreparatie gemaakt, zodat er altijd gevaren kan worden.

Houtreparaties aan boord van een boot vragen om een ambachtelijke scheepstimmerman. Dit komt doordat er in een boot niets recht is en met specifiek hout gewerkt wordt. Schade aan hout, zeker van een klassiek schip, doet altijd extra zeer. Het is een kunst apart om dit zo te repareren dat het onzichtbaar is en de klant weer ongestoord van zijn boot kan genieten. Het repareren en leggen van een nieuw teakdek, aanpassen van het interieur of het vervangen van spanten van uw houten zeilboot, niets is onmogelijk. De liefde voor hout waarbij Ad Spek Watersport in 1976 is begonnen, is nog steeds terug te vinden op de werf.

U heeft gezellig met vrienden afgesproken. Het weer is goed en uw tas zit vol lekkers. Vrolijk komt u aan bij uw boot. U wilt de motor starten maar hoort niks… de motor start niet. Daar staat u dan, iets waar niemand op hoopt.

Goed onderhoud is heel erg van belang, zeker voor uw motor, maar ook dan kan er nog steeds wat gebeuren. Vuil in de systemen, oververhitting, versleten onderdelen of waterschade. De monteurs hebben ruime ervaring met binnenboordmotoren, zowel benzine als diesel. De scheepsmonteurs repareren, restaureren en geven advies voor eventueel vernieuwen van de motor. Daarnaast repareert een gespecialiseerde monteur de buitenboordmotoren bij ons op de werf.

Ligt u met pech of motorschade, dan kan de boot in overleg opgehaald worden en indien van toepassing regelt Ad Spek Watersport alles met uw verzekeringsmaatschappij.

Naast een mooie reparatie van het hout, polyester of staal van de boot is het ook belangrijk dat het verfsysteem weer op de juiste manier wordt opgebouwd. Om de gemaakte schade volledig te laten verdwijnen en de boot weer optimaal te beschermen tegen weer en wind is het aanbrengen van de juiste verf van belang. De jachtschilders bij Ad Spek Watersport werken uitsluitend met professionele jachtlakken om het perfecte resultaat te creëren. Heeft u schade of wilt u plekken of de gehele boot laten bijwerken, neem geheel vrijblijvend contact op en vraag naar de mogelijkheden.

Heeft u schade aan uw stalen schip dan komt de scheepslasser in beeld. Het schip uitdeuken, dubbelen, reling maken, gat dicht maken of een gehele nieuwe bodem/zijkant is allemaal mogelijk. Daarnaast kan er ook schade ontstaan door elektrolyse of roest. Ook dit moet op tijd gerepareerd worden. De scheepslasser kan uw schip meten op dikte en weer overal even dik maken. Ook last hij de anodes of de bouten voor anodes op uw schip.

Naast stalen schepen zijn er ook op polyester en houten boten genoeg reparaties die de scheepslasser kan uitvoeren in staal, aluminium of roestvrijstaal. Denk aan relingen, buiskappen buigen en op maat maken, uw beslag weer aan elkaar lassen.

Ad Spek Watersport heeft al sinds 1976 veel verzekeringsexperts van vele verzekeringsmaatschappijen over de vloer gehad. Vaak is er een gezamenlijk gesprek nodig om het werk via de verzekeraar te laten repareren en verzekerd te krijgen. De klant en de verzekeraar moeten tevreden zijn. Dat vergt goed overleg.

Om alles goed af te kunnen handelen zijn er offertes en foto’s nodig. Deze worden door u als klant en door Ad Spek Watersport aangeleverd. Ad Spek Watersport verzorgt voor u de gehele afhandeling zodat u zo snel mogelijk weer onbezorgd kunt varen.

Heeft u een Nationale Nederlanden Watersportverzekering en heeft u schade aan uw boot? Dan kunt u gebruik maken van het Nationale Nederlanden Schadeherstelnetwerk. Uw vaartuig wordt dan snel gerepareerd en uw boot kan eventueel opgehaald en teruggebracht worden. U krijgt garantie op de reparatie en u heeft geen omkijken naar de financiële afwikkeling.

Voor het melden van uw schade kunt u contact opnemen met uw verzekeringsadviseur. Hij kent uw situatie en kan u goed van dienst zijn.